Ruimte om te ondernemen

Het is goed wonen, werken en recreëren in Oost Gelre. Veel inwoners zijn werkzaam in een van de vele mooie bedrijven die Oost Gelre kent. In de detailhandel, horeca, toeristische sector, in het buitengebied of op het industrieterrein Een sterk bedrijfsleven zorgt voor extra reuring in Oost Gelre.

Steun onze lokale ondernemers

Gelukkig mogen we weer terug naar normaal. Onze lokale ondernemers hebben in de afgelopen jaren flinke klappen gekregen. De steunmaatregelen zijn een doekje voor het bloeden, maar de pijn is en blijft voorlopig voelbaar. De gemiste omzet en het ingeteerde eigen vermogen is niet morgen weer ingelopen. Tijdens corona was er van alle kanten aandacht voor de actie 'koop lokaal'. Dat is erg mooi, maar vraagt blijvende aandacht! Dus niet via het internet, maar blijf lokaal kopen. De gemeente moet ook de komende jaren extra aandacht blijven besteden aan onze ondernemers. Zodat zij zo snel mogelijk weer op de kracht zijn van voor de coronacrisis.

• Blijvend onze ondernemers steunen: koop lokaal!
  • Komende jaren extra steun vanuit de gemeente

Ruimte om te groeien

Daar waar enkele sectoren door de coronamaatrdegelen keihard zijn geraakt, draait een groot deel van de economie op volle toeren door. In Oost Gelre zien wij dat ook. Er is veel vraag naar kavels op onze industrieterreinen. In Lichtenvoorde is De Kamp al vol, Lindebrook vol en in Groenlo wordt steeds meer gebouwd op De Laarberg. Deze periode hebben we voor uitbreiding van industrieterreinen gestemd en ook de komende jaren willen we onze bedrijven ruimtelijk blijven faciliteren.

• Nieuw industrieterrein in Lichtenvoorde
  • De Laarberg moet kunnen blijven groeien
  • In alle kernen ruimte voor bedrijvigheid
  • 1 vast aanspreekpunt voor onze ondernemers